Kim są influencerzy

Kto to jest Influencer?

Influencer to termin odnoszący się do ludzi określanych mianem celebrytów, blogerów, blogerzy wideo oraz popularnych osób w internecie.

Influencer marketing stale się rozwija. Marketerzy i PR-owcy coraz częściej wybierają ten styl marketingu. Co ciekawe Prawie 70% amerykańskich marketerów z firm zatrudniających powyżej 100 pracowników będzie korzystać z influencer marketingu w 2022 r. Liczymy na to, że przez kolejne lata ten rodzaj marketingu rozwijać się będzie równie szybko w Polsce.

Znaczna część nazywa ich blogerami. Jednak nie wszyscy celebryci to tworzą blog.  Influencerzy to przede wszystkim osoby mające wpływ społeczny wykorzystując do tego swoich odbiorców najczęściej w social mediach.  Za pomocą mediów społecznościowych opowiadają przede wszystkim o swoim życiu i pracy, jak robi to wiele osób. Z kolei blogerzy początkowo wybierali blogowanie jako swoją pracę, a nie jako dodatek do swojej aktywności zawodowej czy też pracy twórczej.

Wybierany influencer powinien zgadzać się z filozofią Twojej marki i odzwierciedlać jej wartości. Tak samo jak jego odbiorcy, powinni być dopasowani do branży Twojej firmy.

Jeśli chcesz porozmawiać o książkach, a wybrana przez Ciebie osoba nie tylko nie ma treści związanej z ich czytaniem, ale wypowiadał się niejednokrotnie o tym że nie lubi tego robić, nie będzie najlepiej dopasowanym influencerem dla promocji Twojej marki.

Zostaw swój komentarz